27-28 października 2020 roku odbyła się II edycja Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji, wydarzenia skupiającego kadrę zarządzającą sektorów handlu, przetwórstwa i dystrybucji. Podczas tegorocznej edycji Kongresu, realizowanej w formule transmisji online, uczestnicy wysłuchali wystąpień przedstawicieli rządu oraz prezentacji i debat z udziałem prezesów międzynarodowych koncernów handlowych i FMCG, firm technologicznych oraz ekspertów rynku.
Uroczystego otwarcia wydarzenia dokonała Renata Juszkiewicz, Prezes Zarządu Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, która podkreśliła wkład branży w walkę z pandemią: „Swoimi dotychczasowymi działaniami handel dowiódł, iż stoi na straży bezpieczeństwa Polaków. Branża handlowa dołożyła wszelkich starań, aby uchronić swoich pracowników i konsumentów przed zakażeniem COVID-19. Sieci handlowe wdrożyły maksymalne środki bezpieczeństwa i reżim sanitarny wykraczający ponad wytyczne Głównego Inspektoratu Sanitarnego i w tym celu poniosły w okresie marzec-wrzesień 2020 wydatki na poziomie 350 mln zł. W obecnym stanie prawnym i sanitarnym, placówki handlowe są bardzo dobrze przygotowane, a dzięki wdrożonym procedurom i rygorystycznemu przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa klienci i pracownicy sklepów mogą czuć się bezpiecznie. Handel jest również gwarantem zaopatrzenia polskich rodzin w żywność i niezbędne produkty. Branża koncentruje swoje wysiłki na utrzymaniu ciągłości dostaw”.
Prezes Juszkiewicz odczytała również list Prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego. „Jak wiele innych branż, branża handlowa mierzy się z wyzwaniami, jakie niesie za sobą COVID-19. Jako rząd robimy wszystko, by połączyć kwestie zdrowia publicznego i gospodarki. Dążymy do tego, by jak najmniejszy procent polskich przedsiębiorców i pracowników odczuł finansowe skutki pandemii. W obecnej sytuacji nie ma łatwych rozwiązań. Dzisiaj walka z pandemią, ale jednocześnie obrona gospodarki i miejsc pracy to polska racja stanu. Polski sektor handlowy od początku transformacji gospodarki ulega ciągłym przekształceniom. Ostatnie miesiące przekształciły ten proces, co widoczne jest w zmieniających się zachowaniach konsumentów” – napisał Premier Morawiecki. Następnie uczestnicy wysłuchali wystąpień Jarosława Gowina, Wiceprezesa Rady Ministrów, Tomasza Chróstnego, Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, oraz Władysława Kosiniaka-Kamysza, Prezesa Polskiego Stronnictwa Ludowego.
 
Key note speech o wyzwaniach dla europejskiego handlu po COVID-19 wygłosił Christian Verschueren, Dyrektor Generalny EuroCommerce.
 
Część merytoryczną rozpoczęła dyskusja poświęcona pandemii COVID i jej wpływowi na transformację branży. Następnie eksperci przeanalizowali zagadnienia związane z zachowaniem konsumentów po COVID-19, głównymi trendami ekologicznymi i rozwiązaniami przyjaznymi środowisku w ramach bloku tematycznego Nowy Zielony Ład, a także aktualnymi standardami w zarządzaniu promocjami.
 
Drugiego dnia Kongresu debaty koncentrowały się wokół kwestii takich, jak trendy w obszarze płatności bezgotówkowych, gwałtowny rozwój e-commerce i m-commerce, przyspieszona digitalizacja handlu oraz łańcuch dostaw w obliczu nowych wyzwań.
 
W roli prelegentów II edycji Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji wystąpili m.in.: 
- Sebastian Anioł, Wiceprezes, Inpost
 - Radosław Dac, Dyrektor Zakupów, Auchan Retail Polska
 - Łukasz Dwulit, Head of Global Expansion, Central Europe and Israel, Alibaba Group
 - Anna Grabowska, Wiceprezes Zarządu ds. Komercyjnych, Żabka Polska
 - Mieczysław Groszek, Prezes, Fundacja Polska Bezgotówkowa
 - Beata Jankowiak, Dyrektorka Działu Marketingu, Członek Zarządu, Jeronimo Martins Polska
 - Renata Juszkiewicz, Prezes Zarządu, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji
 - Jakub Kiwior, Dyrektor zarządzający Visa w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa
 - Barbara Kowalska, Dyrektor Działu Jakości i Rozwoju Trwałego, Carrefour Polska
 - Paweł Krawczyk, Lider Rozwoju, Decathlon
 - Adrian Kurowski, Dyrektor Visa w Polsce, Visa
 - Marek Lipka, Członek Zarządu, Carrefour Polska
 - Marcin Łojewski, Członek Zarządu, Kaufland Polska Markety
 - Jean-Philippe Magre, Prezes Zarządu, E.Leclerc
 - Michał Nowaczyk, Członek Zarządu ds. Administracji / CFO, Lidl Polska
 - Małgorzata Piekarska, Dyrektor Marki, Klienta i Digital, Auchan Polska
 - Bartłomiej Pucek, Country Digital Manager, IKEA Retail Polska
 - Robert Rękas, Prezes Zarządu, Lewiatan Holding
 - Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications & CSR, Lidl Polska
 - Michał Sacha, Dyrektor marketingu, digital, IT, e-commerce i usług finansowych, Carrefour Polska
 - Michał Sadecki, Prezes Zarządu, Polska Grupa Supermarketów
 - Tomasz Suchański, Prezes Zarządu, Żabka Polska
 - Paweł Świętochowski, Kierownik ds. Relacji Biznesowych i Projektów Społecznych, Prezes Fundacji Castorama, Castorama Polska
 - Christian Verschueren, Director-General, EuroCommerce
 - Piotr Wrzeszcz, Supply Chain Director, MediaMarktSaturn Polska
 - Przemysław Żbikowski, Commercial Manager, Merlin Group S.A.
 
  
Pełna lista prelegentów na https://2024.dystrybucja.pl/prelegenci/
 
Partnerzy 2. Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji
 
Partnerzy strategiczni: Accenture, Cloudity, Enefit, Limitless Technologies, SAS Insitute, Vis
Partnerzy: Good Valley, Fanuc, BNP Paribas, dLK Legal, Polska Bezgotówkowa, Prologis, Rekopol
Partnerzy: Nielsen, Deloitte, Polityka Insight
Partner wspierający: JTI
Sponsorzy: Worldline/SIX Payments, Kross Rental
Główny Patron Honorowy: UOKiK
 
Pełna lista partnerów dostępna na https://2024.dystrybucja.pl/partnerzy/ 
 
Organizatorem Kongresu jest Fundacja Nowoczesnej Dystrybucji, współorganizatorami –  Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji oraz MMC Polska.
 
Zapraszamy do zapoznania się z fotorelacją